Debuutrace in OW cup- ONK sportcup 1000

Gezellig in pitbox mogen staan van Actifood racing team met John Bos en Frans Nutters. Het was echt onwijs gezellig in de box! Wauw.

Q1.
Met beetje gespannendheid ging ik de baan op aangezien ik voor het eerst met het nieuwe blok 940r ging rijden en met slipperclutch erop. Na 2 rondes eraf om te laten luisteren of de blok nog goed functioneert, groen licht! Daarna lekker knallen en het rijden voelde best onwennig maar toch is het blok super goed en best snel. Remmen en terugschakelen voelde apart aan maar langzaam wende ik eraan. Resulteerde op 2.03, meer op de snelheid van de blok en beloofde wat voor volgende sessie om steeds meer later te remmen en terug te schakelen…belangrijk was een goede feeling erin te krijgen.

Q2
Vertrouwd weer mijn rondjes rijden en na 5 rondes in botsing gekomen met nog een rijder bij ingaan van bocht Mandeveen. Hij probeerde mij van buitenom in te halen maar dat lukte niet. We tikten elkaar aan en we probeerde onze weg weer te vervolgen maar tevergeefs tikten we elkaar weer aan ri de grindbak in. Ik kon de motor nog overeind houden door de tik, en rechtdoor ging ik over de grindbak, maar toch viel ik ook om en bij de laatste meters tot stilstand. Gelukkig mankeer ik niks en geen schade, alleen bij de motor was de beschermhendel gebogen en kwam onder de kuipdeel vast te zitten en een deuk in de demper. Na medische keuring en komen bij de wedstreidleiding met medecoureur om het incident terug te bekijken en te bespreken. Ongelukkig incident, konden er beiden niets aan doen. Alles ok!

Race
We waren te laat om op te stellen op de grid en toch wachten wij keurig op de motor op de seinen maar toch de juiste sein gemist om te vertrekken. John en ik moesten vanaf de pitstraat vertekken. Dikke pech. Elke ronde van mij werden steeds langzamer en ik kon niet sneller rijden dan ik gewend was in Q1. Zelfs een vette langzame ronde van 2.08 en we snapten allemaal er niks van. Met mijn vorige 900 blok reed ik constante tijden van 2.03/2.04. Mijn motor leek minder te worden en hoe hard ik mijn best deed en de motor deed niet wat ik wou. 4 seconden langzamer is erg veel! Met pijn in mijn hart, toch het besluit gemaakt te stoppen voordat er nog meer aan de motor mankeert. Sorry voor al mijn trouwe bezoekers die speciaal kwamen kijken.

Ik wil ten eerste jullie allemaal bedanken die kwamen kijken in mijn debuutrace bij de OWcup! Jullie zijn fantastisch, ik heb nog nooit zoveel bezoek gehad ❤ Gelukkig waren ze het ook met mijn besluit eens en een paar gaven aan dat ik op rechte stukken steeds langzamer reed en wel goede bochtensnelheid had…En ik maar soms denken dat aan mij lag. Shit happens.

Speciaal voor (sponsor) Rob en ook later Willem, jullie onwijs bedankt voor alle hulp en ondanks jullie drukke werkleven mij wilden bijstaan. Onwijze kanjers als stempel! En dat zelfs ook op jullie vrije dag aangezien Pieter er niet bij kon zijn. Ik kan niet met juiste woorden uitdrukken hoe dankbaar ik ben. Ook familie Kooistra, you makes me happy. Love motorsportfamily ?

Nu nagenieten van alle gezelligheid die ik heb mogen meemaken en van alle krachtige en motiverende berichten kan ik niet wachten tot volgende keer! Nu komende tijd kijken wat er aan de hand is waarom de TRX940r minder werd.

Nogmaals BEDANKT & tot de volgende keer.
Mariska

Categories: Nieuws