Zondag 29 april trainingsdag.
Ik keek al heel lang uit naar deze 2 dagen, trainingsdag en 1e racedag. Ook al op weerbericht zag er het niet al te best uit. De motoren had ik vorige week opgehaald bij MKS- Graphics in Cuijk. Ze zien er echt geweldig uit, prachtig werk dat ze hebben geleverd. En ja, TRXen hadden nou eenmaal extra tijd nodig voor het wrappen dan gedacht aii. Thnx Nick!

Tijd voor inschrijven en leuk om iedereen weer te zien en te spreken op paddock na stille wintermaanden. Meteen al super veel reacties gekregen op de design van de TRXen. Het past er ook mooi bij. De design word nog iets aangepast aan de voorzijde.

Eerste sessie zag ik niet zo zitten aangezien meer begon te regenen en nog op gewone banden stond. Na een rondje ging ik er weer af want dit vond ik geen rijden zo en toch door Rob en Willem weer de baan opgestuurd om te wennen aan natte baan en lekker rondjes maken. Na anderhalve ronde al een code 60 vlag en even later rode vlag. Olie op de baan.

Tweede sessie (nat) op regenbanden. Het was flink erg wennen voor mij en altijd op droog gereden en na 2 rondes kwam ik ook weer terug de pitstraat in dat mijn remmen bijna tot niet werken dan dat ik gewend ben. Even later al opgelost en mij aangepast om de hendels meer in te knijpen. Tijd: 2:46 (rest van de dag was de bocht Strubben was deels afgezet met pionnen ivm olie)

Derde sessie (nat). Al snel reed ik vertrouwd op mijn
regenbanden en elke ronde steeds sneller en sneller. Ik begon het alleen maar leuker te vinden en veel mederijders ingehaald en dat maakte mij blij en dat hard rijden op regenbanden echt mogelijk is. Baalde al dat sessie weer voorbij was. Ik heb een vloeiende rijstijl en dat werkt perfect in de regen. 2:27 (17e van 42 licentiehouders).

Vierde sessie (nat). Eindelijk mocht ik weer. Schepje er bovenop om nog veel seconden er vanaf te halen en vertrouwd mijn rondjes rijden. Wederom was het heel leerzaam maar toch wel gevaarlijk ivm mederijders die heel langzaam de bocht afgaan en je flink moet afremmen en niet wetende hoe snel ze de bocht nemen en welke lijn. Tijd: 2:19 (16e van 42 licentiehouders).

Deze sessie hield mijn motor op, op de rechte stuk richting de haarbocht. En poef motor uit en kreeg hem niet meer aan. Accu? Weten we niet. Eenmaal terug op de paddock zie ik Pieter ook nergens te bekennen, kreeg ik te horen dat hij was gecrasht in de Ruskenhoek en in Medical centre is. Pieter was aangetikt door een mederijder en daardoor naast de baan kwam. Met pijn in raar uitziende duim, pijn hier en daar en dat betekende ziekenhuis bezoek. Voor mij zat het ook al op, 5e sessie laten gaan. Alles meteen maar opgeruimd en hartverwarmend dat er mensen mee hielpen alles in te laden. Met Pieter naar ziekenhuis geweest . Resultaat: Duimkootje terug geplaatst, scheurtje in de pols: hand in gips, gekneusde schouder en ribben. Die is wel even in de lappenmand. Laat in de avond weer terug naar circuit en mijn motor weer uitgeladen en aan de acculader gezet in pitbox 4, thanks Jordy en al de anderen. Daarna Pieter naar huis gebracht en zelf gauw ook weer naar huis. Met maar 6 uurtjes slaap weer eruit voor de 1e racedag. Nieuwe ronde nieuwe kansen.

Foto’s

Categories: Nieuws