Vrijdag 28 april – Trainingsdag
Het was even spannend of het droog zou blijven. Ik heb 2 sessies helaas niet kunnen rijden door regenval. Niet echt de dag waarop we hadden gehoopt om goede trainingsmeters te maken. Ik kwam vandaag slecht in mijn ritme. We hadden wat dingen aangepast om te proberen maar deze set up nog niet helemaal kunnen benutten. Maar 1 ding is zeker, de R6 rijd weer als een BEAST! Ik stak mijn duim na 1 ronde al op naar Pieter, dat de motor goed liep. Ik was blij, zo ken ik onze racer weer! Pieter heeft de problemen aan de racer vakkundig opgelost en de racer is op de testbank geweest bij Druijff en hij heeft kleine aanpassingen uitgevoerd. Op naar de volgende dag; racedag!
Racedag 29 april
1e kwalificatie:
Ik heb met mijn rijderscoach Hans Mengers gesproken en feedback ontvangen over de knelpunten die ik nog ervaar. Ik kon daarna gelijk aan de slag om deze feedback toe te passen in in de 1e kwalificatie. Ik heb moeite met een aantal bochten, en dat heeft te maken met nemen van juiste lijnen . Gelukkig hielpen de tips van Hans . Ik reed een tijd van 1.56.8. Ik was de 10e van 20 rijders in de proclass 600. Dat ging heerlijk zeg!
Ik was zeer tevreden. Ik boekte gelijk veel progressie, ik kreeg hier veel energie van. De heren hebben de set up nog iets aangepast om te proberen. Ik kwam ook niet diep genoeg in de voorvering, De demping is toen o.a. aangepast.
2e kwalificatie:
Het lukte mij niet meer om een snelle tijd uit te persen voor de race. Ik kwam in veel verkeer terecht . Ik ben later de pitstraat ingereden om daarna weer de baan op te gaan maar helaas had ik daarna nog te weinig tijd.
Dan maar even een proefstartje. Dat is ook 1 van mijn leerpunten. Een goede start is ook belangrijk voor de race daar laat ik nog wel eens wat tijd liggen maar oefening baart kunst!
Race
Startopstelling gecombineerd met DNB (Dutch Naked Bike): P17 – 10 ronden.
Eindelijk eens een goede start, en ik pakte gelijk al 2 plaatsen. Samen reed ik met nog een coureur en helaas raakten we al snel de aansluiting kwijt met de groep voor ons. Ik probeerde hem geregeld te pakken maar dat lukte net niet.
Ik was niet aanvallend en sterk genoeg in de eerste 2 ronden. Na een aantal ronden kwamen we de groep weer tegen en toen heb ik nog 1 coureur kunnen inhalen.
Ik reed mooie constante tijden van 1.56 en had 1 uitschieter van 1.55.9.
Ik ben de race geëindigd op P13. gecombineerd met DNB klasse en heb in mijn eigen Pro600 klasse een 10e plaats bemachtigd van de 22e rijders!
Ik ben zeer tevreden over vandaag en heb alweer zin in de volgende race.
Voor de volgende trainingsdag heb ik nog naar onboard beelden gekeken waar ik mij nog meer kan verbeteren.
Op de beelden was te zien dat ik vooral in de 2e sector nog veel laat liggen. Weer wat nieuwe verbeterpunten.
Ik blijf werken aan mezelf en wie weet dat ik dan mijn record tijd van 1.51.8 weer kan behalen, maar voorop staat mijn plezier in deze mooie motorsport.
Natuurlijk heb ik voor mezelf ook een doel en dat is dat ik hoop nog eens in de top 5 te mogen rijden.
Ik wil iedereen bedankt voor de steun en het geeft mij enorm veel energie als mijn trouwe supporters langskomen, naar mijn races te kijken. Ik hoop snel tot ziens !
—
Hijs-advies, Hofland Rubber, Quicktrans, QRS, Heit en Mem, Q theatertechniek, DemoPro, Jappie Sipma Montage one for all, D&S Kolham, Dave Keyner, Consensys, Dorinda Grouwstra Content Marketing en Communicatie, Motorcamping ’t Witveen, Jaap Kingma Makelaardij, Club van 100 en Club van 50