9 juni – CRT Training- TT circuit 

Trainingsverslag

In de week voorafgaand aan deze trainingsdag heeft Pieter de motor verwend met nieuwe olie en een vers oliefilter. Dat doen we iedere keer na 3 – 4 circuitdagen, afhankelijk van het aantal gereden sessies. De olie wordt door sponsor Putoline beschikbaar gesteld.

We begonnen aan de eerste sessie met een iets gewijzigde afstelling van de vering, Mariska had tijdens de vorige race moeite om de motor strak in de bocht te houden bij het uit de bocht accelereren. Deze wijzigingen pakten goed uit, na het nog iets bijstellen van de demping aan de achterzijde voelde de racer goed aan, dit resulteerde in mooie rondetijden van 1.55 en 1.56. Er had bijna nog een 1.54 in gezeten, maar dit lukte net niet.

Middags ging het echter mis… in een sessie waar tot tweemaal toe een Code60 werd ingesteld, dit is een soort Safetycar situatie waarin niet sneller gereden mag worden dan 60 km/u i.v.m. een gevaarlijke situatie op de baan, kwam er een heftig ratelend geluid uit het blok… Mariska schakelde de motor snel uit, maar het leed was al geschied…
Waarschijnlijk is het blok in de overgang van racesnelheid naar Code60 even te heet geworden in de cilinderkop waardoor een klep is blijven hangen. Deze wordt dan vervolgens geraakt door de zuiger waardoor flinke schade is ontstaan aan het blok.

We hebben onze spullen meteen ingeladen en zijn naar onze werkplaats gegaan om de schade te beoordelen en te kijken of we de race op 10 juni nog konden rijden. Helaas bleek het blok echt stuk en konden we de motor niet meer op tijd repareren. We maken nu het reserveblok gereed, deze wordt de komende week gemonteerd in het frame. Dan gaat de motor weer op de testbank om de juiste afstelling te kiezen en kunnen we in het weekend van 21-22-23 juli weer deelnemen aan de races.

 

Race 4 – 10 juni – DNS (Did not start)

Helaas geen race voor ons. Wel waren we aanwezig om Rick aan te moedigen.

Update:

Onze R6 is inmiddels voorzien van een ander motorblok. De schade die door de gebroken kleppen is veroorzaakt, is dusdanig groot dat het motorblok voorlopig afgeschreven is…Van het nieuwe blok zijn de kleppen gesteld en de timing is geoptimaliseerd. Daarna is het in het rijwiel gedeelte gemonteerd. Tot slot is de motor bij Druijff Racing op de testbank geweest voor een optimale afstelling.

Dus we zijn weer helemaal klaar voor de komende IDC Driedaagse eind juli op het TT CIRCUIT.

Categories: Nieuws