IDC race 3  – Zaterdag 27 mei – TT circuit Assen

De weercondities waren fantastisch, we hadden prachtig raceweer!

1e kwalificatie:

Het was moeilijk om een vrije baan te vinden om mijn snelste tijd uit te persen wat belangrijk is voor een goede startpositie. Ik kwam veel in verkeer terecht, er waren veel rijders in de baan. Het hielp ook niet om naar binnen te gaan en daarna weer de baan op te gaan want ik zag een groep achter mij rijden, dan zou ik hen weer tegen komen. Ik ben geëindigd op P13 met een tijd van 1.57. Hopelijk heb ik in de 2e kwalificatie een vrije baan, zodat ik een snellere ronde kan rijden.

2e kwalificatie:

Met dat idee probeerde ik om zover mogelijk vooraan te starten om wanneer de lichten op groen gingen snel op de baan te mogen. Ik kwam inderdaad op een vrije baan en zette het tempo er flink op om er een snelle ronde uit te persen. Maar helaas kwam ik een zeer langzame rijder tegen net voor de Geert Timmer bocht.. en helaas daar ging mijn snelle ronde! Ik baalde als een stekker. Ik kon helaas mijn tijd niet meer verbeteren, er had meer in gezeten. Geëindigd op P10 met snelste tijd van 1:56.566 van 26 deelnemers. Als ik een seconde sneller was geweest, had ik zeker 6 plaatsen in de startposities gewonnen.

Race

Startgrid P14 gecombineerd met DNB klasse – race over 10 ronden.

Mijn start was redelijk maar ik verloor wel een paar plekken bij de start. Ik zat enorm in het gedrang tussen langzame rijders. In de eerste 3 bochten en probeerde ik mijzelf er tussen te wrikken en een paar rijders te passeren. Ik was bijna elke ronde in een aantal bochten in gevecht met 2 andere Naked Bikes uit DNB klasse. Dit verstoorde echt mijn ritme en het was moeilijk om me aan mijn racelijnen te blijven houden. Ik probeerde beheerst te blijven en verdedigend te rijden en ze te blokken. Maar dit werkte ook niet, hij zette zijn motor er alsnog naast aan de binnenkant en passeerde mij.

Naked Bike rijders rijden hele andere lijnen en de motoren van hen zijn veel wendbaarder en wat zij kunnen corrigeren, kunnen wij als 600cc rijders moeilijker. Door de vele inhaalacties en het moeten afwijken van de racelijnen reden we rondetijden van ongeveer 1.59. Er zaten veel roekeloze acties bij waardoor ik besloot hen voor te laten gaan. Ik koos voor mijn eigen veiligheid en het uitrijden van de race. Toen ik eenmaal verlost was van hen reed ik mijn eigen tijden weer en in 10e ronde vrij baan met tijd van 1.57.

Zeer teleurgesteld en boos reed ik terug naar de pitbox. Ik weet er dat er meer in zit. Ik hoop de volgende race een betere start te hebben en dat ik ze dan wel voor kan blijven. Op naar 10 juni. Geëindigd op P16 – Proclass 600.

Ik wil iedereen bedanken voor de steun en het geeft mij enorm veel energie als mijn trouwe supporters langskomen, om naar mijn races te kijken. Ik hoop jullie snel weer te zien.

Hijs-advies, Hofland Rubber, Quicktrans, QRS, Heit en Mem, Q theatertechniek, DemoPro, Jappie Sipma Montage one for all, D&S Kolham, Dave Keyner, Consensys, Dorinda Grouwstra Content Marketing en Communicatie, Motorcamping ’t Witveen, Jaap Kingma Makelaardij, Club van 100 en Club van 50

Categories: Nieuws