Zaterdag 7 mei 2022

Bij aankomst in pitbox 17, zag ik heel mooie professionele opbouw van RXK Racing en HPS Racing. Eerste woord wat in mij opkwam was: Wauw, wat mooi en professioneel! Wat niemand eigenlijk heeft op de paddock. Alle sponsoren die bijdragen aan onze mooie sport staan prachtig in beeld. Bedankt allemaal!
Mijn racepak was ook klaar, na de vorige race zijn de stretch stukken aangepast. YES, hij zit eindelijk beter! Ik heb nu meer bewegingsvrijheid en meer mijn benen kan uitsteken wat al sneller zorgt voor knee-downs haha .

Training 1
Na de eerste ronde was ik al heel blij met het aangepaste pak en heb er zin in! Het was een vrij rommelige sessie met wat crashes, gele vlaggen en had niet echt een vrij baan. Daardoor kwam ik niet echt in mijn ritme en zag een crash voor mijn neus in de duikersloot. Ik werd 19e van de 30 deelnemers

Kwalificatie
Nu tijd om eigen ruimte te vinden om een snelle tijd te zetten voor de race! Eindelijk al na 2 ronde realiseerde ik al een goede rondetijd en nu doorzetten voor nog snellere rondes! Met een rondetijd van 1.55 werd 17e van de 29 deelnemers. Tevreden over de sessie, maar er zat meer in.

In de Paddock:
Ondertussen kwam een Omroep Max cameraploeg in de pitbox om een reportage van mij te maken. Ze hadden mij benaderd via Omrop Fryslan. Super leuk! Omroep MAX is een Nederlandse publieke omroep. Reportage word uitgezonden in het programma Expeditie Nederland op 2 juni, op NPO 2 om 18:30. Ook kwamen er vele bezoekers o.a. sponsoren en vrienden. Super leuk dat jullie kwamen te kijken en ook jullie gesproken te hebben.

Race:
Een half uur vóór de race was het tijd om mij helemaal af te sluiten en het rode lint werd uitgezet zodat er geen doorgang is voor bezoekers. Iets wat ik wel fijn vindt zodat ik mij rustig kan focussen op de race. Dit ook natuurlijk voor de monteurs zodat zij ook de vrije ruimte hebben.
Ik stond bij de start aan de binnenkant van de muur op de startgrid. Toch wel spannend want ik sta vaker aan de buitenkant. Lichten op groen en gaan! Wederom niet echt een geweldige start maar verloor geen plekken en wist tussen te komen door de haarbocht. Precies op de ideale lijn in de haarbocht komt er nog 1 rechts naast mij over de kerbs, zo dat ging net goed ‘’we kusten elkaar’’ en ik ga wijd. Ha, dat was toch wel kicken en adrenaline gierde door mijn lijf en door!. Ik nader mijn favoriete inhaalbocht; de ramshoek en pak de volgende rijder. Tussendoor in de race nog wat kleine gevechtjes en ik ben geëindigd op de 15e plaats.

Over de dag ben ik redelijk tevreden. Aantal bochten ga ik de volgende training onder handen nemen, omdat ik daar teveel tijd verlies en waar ik dus ook ingehaald werd. Ook het starten zal ik meer oefenen op de trainingsdag op 20 mei. Ik ben er nog niet waar ik wil zijn maar met kleine stapjes kom ik weer terug, op naar de oude ik! Ik mag trots op zijn wat ik bereikt heb, dat ik me weer herpak en weer door wil groeien.
Zoals velen op de racedag zeiden ‘’jij komt er wel, dat zie je ook heel duidelijk. Kijk naar de toekomst en niet naar het verleden. Steeds meer vertrouwen krijg je terug met kleine stappen, je bloeit weer en weer plezier hebt in je grootste hobby’’ Dat doet mij goed en geeft kracht om door te zetten met mijn team en RXK Racing! Echt bedankt lieve mensen en op naar de volgende race op 21 mei!

Door het vele klussen thuis en racen/trainen tussendoor is mijn rechter arm helaas wat overbelast geraakt en deze heb ik meteen laten behandelen. Ik heb dag voor de race en op de racedag zelf mijn arm en rug laten masseren door Anita ten Hoeve, wat goed voor mij werkte. Helaas was dat maar van korte duur. Na bezoekje deze week bij manueel therapeut Robert Prins is mijn klacht behandeld en de volgende race op 21 mei gewoon volledig mijn arm kan gebruiken. Ik zal wel wat meer gevoeliger zijn voor kwetsuren, het is helaas niet anders maar tijdig behandelen zodat ik volledig voor 100% kan racen, gasgeven en remmen. Gas is alles tóch, daar doe ik het voor!

Broaapppp,
Mariska

Vacuhandy Vacuumheffers – HPS Motoren – Van der Meer Prefab BV – Hofland Deltaflex – Quicktrans – Quality racing support– Heit & Mem – Q Theatertechniek – Rustarrestor/Tanksealer – J. Sipma Montage One for all – Dave Keyner – D. Grouwstra Content Marketing en Communicatie – Consensys – Saro Invest BV – Motorcamping ’t Witveen, Club van 100 en Club van 50

Categories: Nieuws