Verslag 1e IDC race op zaterdag 9 april.

De eerste IDC race van het seizoen werd op zaterdag 9 april onder uitdagende omstandigheden op het TT Circuit Assen verreden. De weersomstandigheden veranderden bijna van minuut tot minuut waardoor bandenkeuzes en rijcondities moeilijk waren. De dag kunnen we samenvatten we met: ‘’Koud, nat, dan weer droog, maar glad, banden wisselen, banden poker….’’
We hebben voor dit weekend op donderdag 7 april kunnen testen en ons voorbereiden op de eerste race van het seizoen. Maar deze trainingsdag zag er ook niet rooskleurig uit, veel regen, harde wind en zelfs windstoten waardoor er met rode vlag werd gezwaaid vlak voor de start van mijn sessie.

1e kwalificatie
Weersvoorspellingen zagen er niet goed uit en de baan was nat, het was wel duidelijk: Starten op regenbanden. De baan begon wel iets langzaam op te drogen. Steeds per ronde ging ik sneller en sneller en kreeg steeds meer vertrouwen in half natte omstandigheden. Ik gaf meteen bij binnenkomst wel aan dat ik naarmate ik harder wilde rijden de achterkant gleed. Na controleren was de bandenspanning helaas te laag. Ik had eerder naar binnen moeten gaan om bandenspanning te laten controleren en anders zat er zeker meer in en hoger op tijdlijst had kunnen staan. Ik begon het zo leuk te vinden! Leerpuntje voor de volgende keer. 9e positie van de 19 deelnemers.

2e kwalificatie
Er was mogelijk kans op bandenwissel naar droog maar toch nog kwam er wederom weer regen vlak voor onze kwalificatie sessie! Ik vond het niet zo erg en dacht kom maar op, heb er weer zin in! Er zat meer in doordat ik steeds achter een rijder bleef hangen waar ik niet goed omheen kon heb ik eindelijk kunnen inhalen in de strubben. Ik reed mijn eigen ronde weer maar toch weer last van gripverlies achterkant. Ik gleed al bijna 2x weg, misschien iets te gretig op het gas. Toch maar naar binnen, zou de spanning weer te laag zijn? Nee, deze was uitstekend! Niet helemaal mijn kwalificatie waarop ik had gehoopt.
Het resultaat was een 9e positie in een veld van 14 deelnemers (overige deelnemers zijn helaas gevallen).

Race 1
Met volle moed startte ik aan de race en wederom op regenbanden! Mijn start was niet geweldig, ik was best zenuwachtig. Daarna was het een drama race voor mij. Ik kon mij heel slecht concentreren doordat ik last van krampen en pijn had in mijn linkerbeen wat steeds met de ronde erger werd. Wat overkomt mij, dacht ik?! Steeds per ronde kreeg ik minder gevoel en kracht in voet/been met schakelen, vooral het terugschakelen. Wat baalde ik en elke ronde vocht ik om te blijven rijden maar steeds ging het hoger en hoger zitten ook naar mijn bovenbeen. Zou iets bekneld zitten, dacht ik onderweg. Niet eerder meegemaakt. Ik ben in ieder geval blij finish te hebben gehaald. Gauw het pak uit en voelde meteen tintelingen en kreeg meer gevoel terug. Ik ben geëindigd op 12e plek van de 14 deelnemers. In ieder geval weer wat punten gescoord en op naar de volgende race op 7 mei op het TT circuit!
Dennis van NFmoto heeft mijn pak opnieuw beoordeeld en besloten dat het pak zal worden aangepast en ruimer gemaakt door extra stretchstof te plaatsen. Hierdoor kan ik ook beter hangen naast de motor. Ik gaf aan te weinig bewegingsvrijheid te hebben en het verzitten en naast de motor hangen en de knie uitsteken moeilijk gaat. Ook worden er nieuwe patches van onze nieuwe sponsoren op mijn pak geplaatst! Ik kan niet wachten om de volgende race de aangepaste pak uit te proberen.

Met grote dank aan:
Vacuhandy Vacuumheffers – HPS Motoren – Van der Meer Prefab BV – Hofland Deltaflex – Quicktrans – Quality racing support– Heit & Mem – Q Theatertechniek – Rustarrestor/Tanksealer – J. Sipma Montage One for all – Dave Keyner – D. Grouwstra Content Marketing en Communicatie – Consensys – Saro Invest BV – Motorcamping ’t Witveen, Club van 100 en Club van 50

Categories: Nieuws