Doelen 2021

Tijdens het laatste teamoverleg formuleerde het HPS Racing team ambitieuze plannen voor het aankomend seizoen. Eerste en belangrijkste doel is natuurlijk dat iedereen gezond en fit blijft.

PR onder 1.50
Wat het racen betreft is het streven een PR tijd onder de 1.50, en te werken aan een 1e plaats in de ProCup 600. Om deze doelen te halen is de inzet van de leden afzonderlijk, en van het team als geheel natuurlijk noodzakelijk. Dat gaat goedkomen want ze hebben er zin in! Zo is één van de afspraken dat in het komende seizoen op de vrijdagen voorafgaand aan de races in Assen, een extra trainingdag gepland wordt. Het HPS Racing team is dan op twee opeenvolgende dagen in pitbox 17 te vinden. Doel: meer kilometers maken!

Training Mariska
Mariska is alweer hard aan de slag om haar conditie op niveau te krijgen. Door de recente lockdown is trainen in de sportschool momenteel niet mogelijk, maar de mountainbike (zie rubriek ‘wist je dat’) en looptraining in de buitenlucht zijn goede alternatieven. Die trainingen gaan gewoon door.

Versnellen van de R6
Het motorblok wordt geprepareerd voor een winning seizoen! De huidige kop wordt aangepakt en enkele delen worden vervangen door snellere. Denk daarbij bijvoorbeeld aan sneller uit een bocht accelereren, en vervanging van de stuurdemper. Dat beïnvloedt niet alleen het stuurgedrag positief, het biedt tegelijkertijd de mogelijkheid aan onze coureur Mariska om haar racehouding verder te optimaliseren. Dat kan platter!

Voorafgaand aan de eerste race van 2021 zal de R6 nog een bezoekje brengen aan de vermogensbank.
Zoals al eerder gemeld wordt een reserveblok opgebouwd en inmiddels zijn ook reserve kuipdelen aangeschaft en op kleur gebracht. Mocht Mariska onverhoopt crashen, dan kan zij, mits ongedeerd en dat is natuurlijk de bedoeling, het circuit weer op.

Nieuwe, frisse uitstraling
De racer krijgt een compleet nieuwe en frisse uitstraling in kleuren die aansluiten bij het nieuwe motorpak. Dat pak laat overigens wel iets langer op zich wachten. Na het passen bleek het niet zo goed te zitten als we mochten verwachten, dus dat moet aangepast. In de tussentijd kan Mariska nog even doorgaan met afvallen.

Ook de teamleden worden in nieuwe, bij de nieuwe uitstraling passende shirts gestoken. De ‘oude’ shirts zijn inmiddels wel aan vervanging toe.

Uniek
Natuurlijk gaan Pieter, Mariska en Rob er ook komend seizoen alles aan doen om het imago van het gezelligste en meest gastvrije team weer waar te maken. Voor zover de corona-beperkingen dat toelaten tenminste. Want zeg nou zelf: kwaliteit, plezier en gastvrijheid maakt het HPS Racing team uniek!


Sponsoren in het zonnetje

Het HPS Racing team wil dit keer alle sponsoren in het zonnetje zetten! Zonder sponsoren zou het onmogelijk zijn om de racesport te beoefenen op de manier zoals het team dat nu doet.

Het afgelopen jaar stond in het teken van COVID-19 en was een bizar jaar. Op het circuit viel al op dat raceteams wegvallen omdat zij moeite hebben om de sponsoring rond te krijgen. Teams vallen uiteen, gaan een onzeker seizoen tegemoet en sommigen hebben al moeten besluiten niet te starten in 2021. Zoals gezegd: sponsoring is voor veel teams pure noodzaak.

Het HPS Racing team voelt zich gezegend met haar trouwe schare sponsoren die ons ook in deze grillige corona-tijd zijn blijven steunen. Dankzij jullie, gecombineerd met een gedegen financieel beleid, kan het team 2021 met vertrouwen tegemoet zien. En daar zijn we trots op!

Investeringen
De afgelopen periode is bewust geïnvesteerd in veiligheid. Er werd een airbag voor in het motorpak aangeschaft, en een koelvest. Ook is geïnvesteerd in reserve kuipdelen en een extra motorblok. Er zijn onderdelen aangeschaft om het blok te versnellen, zoals bij de doelen voor 2021 al toegelicht is.

Het team vindt het belangrijk om bewust en kritisch met de sponsorgelden om te gaan. Penningmeester Mariska let daarbij op de kleintjes.
Door de optimale afstelling van de vering is de slijtagesnelheid van banden teruggebracht naar een minimum: de voorband van de racer ging bijvoorbeeld het afgelopen seizoen bijna 7 wedstrijden mee! Dat gaat overigens niet op voor de achterbanden. Die worden op racedagen veelvuldig gewisseld, mede afhankelijk van de weersomstandigheden (slicks, regenbanden, intermediates) en ze slijten ook véél sneller.

Categories: Nieuws