OW cup verslag –  Zaterdag 12 september 2020
Race 5

Na de training van 31 augustus was Mariska klaar voor 12 september. Mariska: “Ik voelde mij goed, vol energie en had er zin in. Vooraf boekte ik voor de zekerheid nog een massage op het circuit, voorafgaand aan de race.”

 

KWALIFICATIE 1 (8e van 32 deelnemers)

Mariska: “Er stond ’s morgens vroeg best een stevige wind dat merkte ik heel goed tijdens het rijden. Ik ging regelmatig wijd en dacht: ‘is dat de voorband weer?’ Voor de zekerheid de pitbox in gegaan om te laten checken, maar de bandenspanning was uitstekend. Dus vol vertrouwen de baan weer op: ik wist nu dat het aan de wind lag. De eerste keer in de Strubben lukte het niet eens om een bocht te maken door een windvlaag. Daarna snel weer herpakt. Het was oppassen en ik heb mijn rijstijl wel een beetje aangepast. Dat ging prima. Het resulteerde in een tijd van 1.53.8 in de laatste ronde.”

KWALIFICATIE 2 (6e van 32 deelnemers)

Ook in deze sessie was de stevige wind nog aanwezig. Mariska: “Mijn rijstijl weer iets aangepast; ‘binnenboord blijven verdikke!’ dacht ik. Uiteindelijk een uitschieter van 1.52.9 in mijn vrije ronde: YES! Wat was ik blij toen ik 1.52 op de laptimer zag staan! Het was stiekem mijn doel om de 1.52 weer te halen na die langdurige blessure. Trots bij binnenkomst in de box. Die kwalificatietijd betekende een plek 6 op de startgrid voor de race, oeh, dat vond ik wel spannend!

Na de massage voelde ik mij nog beter. Ik bleek veel afvalstoffen in mijn rechterarm te hebben… Resultaat van de stevige massage was een flinke blauwe plek; bedankt Anita ha-ha!”

RACE

Mariska: “Ik mocht dus starten vanaf plek 6; op de tweede rij. Ik voelde de spanning al omhoog komen en kende een prima startje, niet dat ik hem uitstekend noem. Door de afstelling op de vermogensbank bij Druijff is de R6 krachtiger geworden, daardoor maakte ik een mini wheely: tijdsverlies, oeps. Ik kwam als 11e door de bocht, jammer. Ik verloor later nog 2 plekjes en pakte er 3 weer terug; alle 3 in de ramshoek/GT. Dat is mijn beste bocht, en tevens  beste inhaalbocht. Héérlijk!

 

Door de drie langzamere coureurs voor mij, verloor ik de aansluiting met de kopgroep. Eenmaal  voorbij hun reed ik een aantal rondjes alleen op de achtste plek, ook meteen 2 seconden sneller. Elk rondje kwam ik dichter bij mijn voorganger en ik wilde er graag naar toe. In de laatste ronde, was er een valpartij in de Ramshoek bij de kopgroep; gele vlag. Ik ging half van het gas af, kwam dichtbij en bleef achter de voorganger omdat je niet mag inhalen onder geel. Bij de GT was er weer een groene digivlag: mijn kans om een inhaalpoging te wagen. Dit ging makkelijk en ik finishte op P6. Happy!”

Baanmarshall Raymond Jansen stond helemaal onwijs blij bij de Strubben. Mariska: “Toen ik daar stopte kreeg ik weer een zak lolly’s in mijn pak. Trots reed ik naar de pitbox en daar stond iedereen te juichen; ook aanwezigen uit andere boxen toonden respect en klapten mee.

Nabeschouwend: met een betere start had ik misschien kunnen aansluiten bij de kopgroep, zodat ik meer van hen had kunnen leren. Wie weet had er dan misschien zelfs een nieuw PRtje ingezeten.

In de laatste 2á3 rondes voelde ik dat mijn rechterarm wat zwakker werd en kreeg ik iets last van krachtvermindering bij aanremmen. Ik probeerde er zo min mogelijk aan te denken en vooruit te blijven kijken. De massage vóór de race bij Anita heeft goed gewerkt, ik merkte echt wel verschil t.o.v. kwalificatiesessies en de race. Toch bleven mijn tijden heel netjes constant, en bleef ik heel laag 1.52/1.53ers rijden. De snelste ronde was in de race met 1.52.6; nét boven mijn huidige PR. Ik ben echt heel tevreden met de constantheid. Dit is weer waar we wilden zijn als team.”

Ik wil mijn sponsoren hartelijk bedanken, anders stond ik daar niet. 1000 maal thanks!


Sponsoren; Rob’s techniek, HPS Motoren, Vacuhandy, Het motorhuis Langezwaag, Heit & Mem van Wijngaarden, Dienstverlening Jansen,    SARO Invest BV, Service Vliek, Q theatertechniek, J. Sipma Montage One For All, GH Solutions, Marintech shiprepair BV. D&S Kolham, Strukton Liften NO, Dave Keyner, Palm montage en hekwerk, Klusservice Roel Snip, Motorcamping ’t Witveen, Ruzorgkliniek, Alwin v. Wijngaarden Photography, BK personal training, Club van 100, Club van 50, Club van 25 Nieuwsbrief; Grouwstra Content Marketing en Communicatie, Vertaalservice, emPOWERed by Diesel. Website www.hpsracing.nl ; Fullgas
Categories: Nieuws

0 Comments

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *