ZATERDAG 18 JULI – OWCUP RACE 2 EN 3  

Deze dag stonden maar liefst twee races gepland, in plaats van één. Dat betekende voor het programma, dat er maar één kwalificatie gereden kon worden. Bezoekers waren trouwens nog steeds niet toegestaan… het blijft raar voelen, die leegtes op de paddock en de tribunes. We missen onze fans, sponsoren en supporters heel erg!

KWALIFICATIE
We spraken af dat ik er meteen vol voor zou gaan, om me zo goed mogelijk te kwalificeren voor de races. Ondanks de schouderblessure rechts ging de kwalificatie best oké. Ik had wel last van verminderde grip aan de voorkant, en ging steeds wijd. Achteraf gezien had ik naar binnen moeten gaan toen de eerste rondes niet goed aanvoelden: aan het einde van de sessie bleek de bandenspanning gezakt te zijn. Maar ik wilde doorrijden om geen tijd te verliezen…
Uiteindelijk in de laatste twee ronden toch 1.56 kunnen klokken. Jammer… als de bandenspanning goed was geweest had er méér in gezeten. Leermomentje: volgende keer direct naar binnen! Resultaat van de kwalificatie was P17. Toch wel teleurstellend.
RACE 1 – VANAF P17
Er namen maar 24 coureurs deel aan de race, vorig seizoen waren dat er nog 45! Corona trekt duidelijk zijn wissel op de racesport.
De race ging oké. Natuurlijk was de bandenspanning aangepast, en dat voelde ook al beter aan in vergelijking met de kwalificatiesessie. De start had beter gekund. Gedurende de race kreeg ik meer last van de blessure; ik bemerkte krachtsvermindering bij het aanremmen en gasgeven, waardoor ik uiteindelijk ook tijdens het aanremmen ingehaald werd door andere coureurs. Tóch nog een mooie 1.54.3 kunnen klokken in de laatste rondes, en geëindigd op P13.
In de pauze tussen de beide races onderging ik een massage van de masseur op het circuit, die mijn bovenlijf en armen even goed losmaakte. Die massage deed goed; vooral rechts (rug, schouder, arm) scheelde het veel spanning en daardoor had ik minder pijn. Ik was klaar voor race 2!
RACE 2 – VANAF P17 (dezelfde opstelling als race 1)
De tweede race werd van 11 ronden ingekort naar slechts 6 ronden, ten gevolge van het overschreden geluidslimiet. Dat was voor velen een teleurstelling.
Vol goede moed startte ik aan race 2. De start was stukken beter dan bij race 1 en kon mij er tussen prikken, eenmaal bij de strubben uit verloor ik de aansluiting, zat in de 3e versnelling i.p.v 2, stom! Toen bleef ik gevangen achter een coureur die ik door zijn defensieve rijstijl niet voorbij kon… heel vervelend. Als reactie ging ik ook defensief rijden… dat leverde de opmerking op dat ik irritant reed haha! Ja, dat kan ik óók!
Helaas kon ik race 2 niet uitrijden, waardoor deze eindigde in een DNF (did not finish).
Wat er misging? Ik voelde het in de 3e ronde bij aanremmen in de Ruskenhoek; eerst twijfelde ik nog of ik écht iets slaps voelde bij het terugschakelen. Maar eenmaal bij de Bult wist ik het zeker: toch een slappe koppeling. Geen twijfel mogelijk: deze race moest ik voortijdig afhaken en ik hoopte vooral dat de schade aan de R6 mee zou vallen, terwijl ik langs de baan door de pitstraat inreed.
Wat ontzettend jammer! Ik was juist zo benieuwd hoe deze race van 6 ronden met juiste bandenspanning, en na een effectieve massage, zou gaan!
Kortom: het werd niet de dag die wij als team voor ogen hadden. Shit happens!
Gelukkig was ondanks dat de sfeer in de pitbox heel goed, mede dankzij de aanwezigheid van Rixt, en hebben we samen ook veel kunnen lachen.

We doen er alles aan om de blessure aan mijn schouder te laten herstellen; mede daarom hebben we de keuze gemaakt om in augustus géén trainingen te plannen, zodat de behandelingen van de nieuwe therapeut optimaal effect kunnen hebben.
Ook de R6 kan wel weer wat aandacht gebruiken. De schade aan de koppeling viel gelukkig mee; dat bleek om een losgelopen kabeltje te gaan. Maar het soms inhouden bij een hoog toerental moet ook goed opgelost worden, al lijkt de onderliggende oorzaak daarvoor gevonden in de uitlaat.
Hoe dan ook: voor de zekerheid gaat de racer in augustus op de test/vermogensbank bij Druijff Racing in Barneveld. We zijn heel benieuwd naar de resultaten!
Al met al houden we goede hoop dat in september zowel de coureur, als de R6 van het HPS Racing team weer in betere vorm verkeren. We gaan het meemaken… Dus: stay tuned!!!
Word vervolgd.
HPS Racing Team

Sponsoren; Rob’s techniek, HPS Motoren, Vacuhandy, Het motorhuis Langezwaag, Heit & Mem van Wijngaarden, Dienstverlening Jansen, SARO Invest BV, Service Vliek, Q theatertechniek, J. Sipma Montage One For All, GH Solutions, Marintech shiprepair BV. D&S Kolham, Strukton Liften NO, Dave Keyner, Palm montage en hekwerk, Klusservice Roel Snip, Motorcamping ’t Witveen, Ruzorgkliniek, Alwin v. Wijngaarden Photography, BK personal training, Club van 100, Club van 50, Club van 25
Nieuwsbrief; Grouwstra Content Marketing en Communicatie, Vertaalservice, emPOWERed by Diesel. Website www.hpsracing.nl ; Fullgas
 
Categories: Nieuws